Choć grudzień to miesiąc krótszy pod względem liczby dni zajęć szkolnych, to i tak udało się zrealizować w nim wiele działań w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Na zajęciach świetlicowych uczniowie analizowali składniki pogody wykorzystując stacje meteorologiczną. Porównywali pomiary temperatury ze stacji z tymi z termometru domowego i zewnętrznego. Duże zainteresowanie wzbudziło pytanie, jak się dokonuje tego typu pomiarów. Dzieci już wiedzą, że wchodząc do szkoły muszą spojrzeć na elewację naszego budynku, gdzie zamontowana jest stacja.
W dalszym ciągu dokumentowaliśmy aparatem wydarzenia szkolne, a na zajęciach koła fotograficznego dzieci przeprowadziły sobie sesję fotograficzną. Ponadto obfite opady śniegu sprzyjały też wyjściu na zajęciach koła w plener i uchwyceniu w kadry krajobrazu zimowego.
Śnieżna aura zachęciła też uczniów klasy IV, aby na godzinie wychowawczej dokarmiali ptaki, wykorzystując przy tej okazji pomiar ze stacji meteorologicznej. Uczniowie odczytali pomiar temperatury i wilgotność powietrza, a także ciśnienie i kierunek wiatru.
Na lekcji wychowania fizycznego i zajęciach SKS-u uczniowie klasy IV, V i VI udali się na zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu. Przy tej okazji odczytali pomiar stacji meteorologicznej, skonfrontowali go z subiektywnymi odczuciami temperatury, wilgotności oraz siły wiatru. Uczniowie wykorzystali także szkolny aparat fotograficzny – dokumentując zimowe harce na śniegu. Zainteresowani uczniowie mogli także zrobić zdjęcie w ramach szkolnego konkursu fotograficznego „Zima okiem obiektywu”.
Z okazji Mikołajek harcerze drukowali małe upominki na drukarce 3d, jak śnieżynki, prezenciki i gwiazdki, które potem wraz z listem od Świętego wręczali uczniom. Na zajęciach koła matematycznego z kolei uczniowie klasy IV wykonywali symetryczne obrazki i mozaiki, które staraliśmy się uchwycić w kadrze aparatu.
#laboratoriaprzyszłości
#laboratoriaprzyszlosci
Koordynator, D. Snopek