Wiosna to czas, kiedy wszystko budzi się do życia, świat z dnia na dzień robi się kolorowy.
W czwartek 21 marca 2024r. oficjalnie obchodziliśmy pierwszy dzień kalendarzowej wiosny w naszej szkole. W klasach i na korytarzach pojawiły się wiosenne dekoracje. Na korytarzach od rana było wesoło i kolorowo.
Wszyscy uczniowie jak i nauczyciele tego wyjątkowego dnia ubrani przyszli do szkoły w stroje w kolorze zielonym i żółtym, przypominającym nadejście pierwszego „Dnia Wiosny”. Członkowie szkolnego koła fotograficznego przygotowali wiosenną fotobudkę i wraz z opiekunem, p. Małgorzatą Zacharz wykonali wszystkim uczniom naszej szkoły oraz nauczycielom sesję zdjęciową. W sesji wykorzystano też ściankę zdjęciową i specjalne oświetlenie,które pozyskała szkoła w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Z inicjatywy szkolnego pedagoga specjalnego, p. Katarzyny Nowak, w dniu 21 marca 2024r. przyłączyliśmy się do Światowego Dnia Zespołu Downa obchodząc Dzień Kolorowej Skarpetki. Wszyscy uczniowie i nauczyciele założyli dwie różne kolorowe skarpetki nie do pary jako wyraz solidarności z osobami z zespołem Downa. Podczas warsztatów z panią pedagog uczniowie klas 2 i 3 obejrzeli bajkę – filmik o Fredzi, aby wprowadzić młodych ludzi w problematykę choroby. Następnie uczniowie projektowali na kartkach własne, kolorowe skarpetki. Z kolei uczniowie klas 4-8 obejrzeli filmik dydaktyczny i prezentację multimedialna na temat zespołu Downa.
Dzięki warsztatom uczniowie dowiedzieli się, jakie ma zastosowanie w ten wyjątkowy dzień skarpetek nie do pary. Nasi uczniowie mieli okazje przekonać się, że osoby z zespołem Downa nie są wykluczone ze środowiska, a wręcz odwrotnie mogą zostać sławnymi malarzami, aktorami, modelkami, paraolimpijczykami, a także nauczycielami.
Małgorzata Zacharz, Katarzyna Nowak