W II półroczu roku szkolnego 2024/2025 wykorzystywaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości głównie aparat fotograficzny. Służył on nie tylko uwiecznienia najważniejszych uroczystości szkolnych, ale także do pamiątkowych zdjęć wykonanych ósmoklasistom, do wykonania sesji jak ta na Dzień Wiosny czy Dzień Kobiet.
Ponadto uczniowie wykorzystali aparat do robienia zdjęć, które poddali cyfrowej obróbce i wykonali z nich fotomontaże na lekcji informatyki. Na zajęciach doradztwa zawodowego uczniowie wzięli udział w warsztatach fotograficznych, podczas których mieli okazję poznać różne typy aparatów fotograficznych oraz podstawy fotografii. Zajęcia rozpoczęły się od odczytu danych ze szkolnej stacji meteorologicznej – uczniowie zapoznali się z podstawowymi informacjami na temat aktualnej pogody, co pozwoli im zaplanować pracę w plenerze i jednocześnie przybliżyło zawód meteorologa. Następnie uczestnicy udali się w teren, gdzie wykonywali własne zdjęcia, ucząc się zasad kompozycji i doboru światła. Na kole informatycznym projektowaliśmy w programie TinkerCad modele 3d. Na lekcjach matematyki wykorzystaliśmy wydrukowane w technologii 3d pomoce dydaktyczne. Były to koła ułamkowe, bryły czy geometryczna interpretacja Twierdzenia Pitagorasa. Na lekcjach przyrody i zajęciach koła przyrodniczego uczniowie wykorzystywali stację meteorologiczną do analizowania składników pogody.
koordynator D. Snopek
#laboratoriaprzyszlosci #laboratoriaprzyszłości